Fa temps, es va decidir que el dia 17 de setembre a Nova York es fes una acampada al davant de la borsa de Wall Street.
Com a mesura de recolzament a nivell mundial, s'ha fet la acció "¡Toma la bolsa!", que consisteix a fer diferents activitats a diferents borses del mon.
-11:00H Enric Duran
-12:00H Attac (Asociación por la Tasación de las Transacciones Financieras y por la Ayuda a los Ciudadanos)
-14:00H Comida,
-15:00H Energias alternativas
-16:00H Teatro/performance critico
-19:00H Asamblea decisoria sobre que hacer el fin de semana!
Esteu tots convidats a unir-vos!
Entrevista a un organitzador de OccupyWallStreet
divendres, 16 de setembre del 2011
dilluns, 18 de juliol del 2011
dijous, 14 de juliol del 2011
NOTA DE PREMSA:
AL MÓN HA CAIGUT IRLANDA, PORTUGAL, GRÈCIA… A CATALUNYA HA CAIGUT CREIXELL, CUNIT, SITGES… I MOLLET, COM ESTÀ?
No és estrany que en els propers mesos veiem com molts ajuntaments catalans fan fallida a causa del gran deute que acumulen. Recentment han estat els ajuntaments de Creixell (http://www.elpati.cat/elpati-noticia/article/1-territori/10-administracions/433404-creixell-a-la-corda-fluixa.html, Cunit (http://www.revistaespigol.com/?p=16764) i Sitges (http://www.3cat24.cat/noticia/1288106/catalunya/Pla-demergencia-a-Sitges-per-fer-front-a-un-deute-de-65-milions-deuros) els que han aparegut a les notícies pel fet d’estar en fallida tècnica.
I l’Ajuntament de Mollet, com està? Segons el Ministeri d’Economia i Hisenda, l’Ajuntament de Mollet del Vallès tenia un deute de 32.642.000 euros el 31 de desembre de 2009. Aquest deute va representar el 51,59% del pressupost municipal l’any 2009.
A aquesta xifra, cal afegir-hi que l’any passat els mitjans de comunicació es van fer ressò de la posició número 7 que ocupa Mollet del Vallès pel que fa al nivell d’endeutament a tot Catalunya..
Davant la situació tan greu d’endeutament que pateix la nostra ciutat, Indignats Molet vam proposar cinc mesures per reduir el dèficit públic de l’Ajuntament molletà. Les volem recordar i comentar. Primer, perquè durant el ple del proper dilluns 18 de juliol és possible que es torni a aprovar el sou de l’alcalde, regidors, i els diners que obtindrà l’oposició. I segon, perquè hi ha ajuntaments que, durant les darreres setmanes, han aprovat les mesures que Indignats Mollet han proposat. Per tant, no demanem res que ja s’estigui fent a altres pobles i ciutats.
1. L’ajuntament de Mollet ha d’eliminar els càrrecs de confiança. És una despesa que té un cost econòmic molt alt i de la qual es podria prescindir. L’Ajuntament del Vendrell (Baix Penedès), per exemple, ha aplicat aquesta mesura recentment: http://www.noticiestgn.cat/2011/06/28/el-vendrell-elimina-els-carrecs-de-confianca/
2. Tenint com a referència el sou de 2007, tant l’alcalde com els regidors han d’aplicar una rebaixa del 30%. No ens conformem amb la congelació del sou. Cal donar passos clars cap a la reducció del dèficit de l’Ajuntament, i aplicar aquesta mesura ajudaria a estalviar molts diners. L’Ajuntament de Sabadell (on també governa el PSC) ha arribat a aquest acord:
3. L’alcalde ha de prescindir del cotxe oficial i del xofer. L’alcalde de Mollet no cal que tingui cotxe oficial, és una despesa capriciosa i que socialment no s’entén. Pensem que l’Ajuntament podria oferir al xofer una altra feina per no quedar-se a l’atur. L’alcalde del PP de Torrelavega (Santander) és una de les primeres mesures que ha aprovat: http://www.20minutos.es/noticia/1089267/0/
4. Sembla que una de les mesures que poden ser aprovades al ple de dilluns és l’eliminació dels 18.000 euros pel càrrec de portaveu de l’oposició. Aquesta va ser una mesura proposada per Indignats Mollet i, si realment és així, celebrem aquesta eliminació. De totes maneres, aquesta mesura no servirà de res si, per una altra banda, augmenten els càrrecs de confiança, o augmenten els regidors amb dedicació fruit d’un pacte de govern entre el PSC i algun partit de l’oposició. El que retallen per una banda s’ho gasten per l’altra.
També demanem una reducció d’un 30% de les retribucions que han rebut durant l’última legislatura els partits de l’oposició, entre el fix de partit i el variable de regidors.
5. Totes aquestes mesures haurien de servir fins al 2015, i que no ens donin la sorpresa l’any vinent amb una pujada de sou.
Una part dels diners estalviats es podria utilitzar per eixugar el deute que té l’Ajuntament de Mollet del Vallès. Si no comencem a eliminar el dèficit pot arribar el dia que l’Ajuntament sigui insolvent i es declari en fallida, tal com ja ha passat a altres pobles de Catalunya.
Una altra part caldria ser utilitzada amb objectius socials i ajudar les persones que més durament està castigant la crisi.
dimarts, 12 de juliol del 2011
Xerrada: Un altre model d'habitatge és posible!
ESTEU TOTES CONVIDADES DIMARTS DE 19 A 20 H A LA PLAÇA DE LA REVOLUCIÓ (PAU CASALS).
SostreCívic
SostreCívic és una associació sense ànim de lucre que té per objectiu oferir propostes i solucions aplicables a la nostra societat per fer-la més justa i respectuosa amb les persones i l’entorn a través de valors aplicats a l'urbanisme i a un accés a l’habitatge no especulatiu.
Promou un nou camí d’accés a l’habitat basat en Models de Cooperatives d’Ús (MCU)segons el qual la propietat dels habitatges sempre resideix en mans de la cooperativa i on els seus membres hi participen i gaudeixen d’un ús indefinit de l’habitatge a través d’undret d'ús assequible.
- Assessora, promou, gestiona i busca finançament per projectes d’accés a l’habitatge basats en Models de Cooperatives d’Ús (MCU) com el model Andel-SostreCívic, elFUCVAM-SostreCívic o el Wohnprojekte-SostreCívic.
- Col·laborem amb administracions, associacions, cooperatives i altres organisme en promoció de models d’accés a l’habitatge, Plans Locals d’Habitatge, Memòries Socials, POUMs, projectes i treballs relacionats amb l’urbanisme, habitatge, energia, medi ambient i societat.
- Assessorem a persones i grups de persones interessades en projectes MCU, en d’autogestió d’habitatge, projectes d’habitar, massoveria urbana, ecoaldees irehabilitació energètica i ambiental.
- Apostem per una transformació ecològica i holística de l’entorn a través de plans comunitaris de barri que potenciïn les relacions humanes.
ESTEU TOTES CONVIDADES DIMARTS DE 19 A 20 H A LA PLAÇA DE LA REVOLUCIÓ (PAU CASALS).
divendres, 8 de juliol del 2011
Desnonament aturat!!!!
Avui, a Mollet, la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) i els indignats i indignades de Mollet, hem aturat el primer de molts desnonaments al nostre poble.
Uns veïns del barri de l'estació de frança, als que el seu advocat d'ofici havia deixat totalment indefensos davant les informacions judicials, havia de ser desnonat aquest matí a les 12:00. Entre membres de les associacions i veïns del barri ens hem arribat a concentrar 100 persones davant del portal de l'edifici per impedir que s'efectués el desnonament.
Finalment, ni la policia ni cap representant legal s'ha presentat a la convocatòria de desnonament, el que entenem com una victòria de la convocatòria per aturar-lo!!
Moltes gràcies a tots els participants i a tota la gent que ens dóna suport. Seguirem lluitant, seguirem evitant desnonaments, seguirem proveint a la gent de més drets dels que els bancs volen que tinguem!
Uns veïns del barri de l'estació de frança, als que el seu advocat d'ofici havia deixat totalment indefensos davant les informacions judicials, havia de ser desnonat aquest matí a les 12:00. Entre membres de les associacions i veïns del barri ens hem arribat a concentrar 100 persones davant del portal de l'edifici per impedir que s'efectués el desnonament.
Finalment, ni la policia ni cap representant legal s'ha presentat a la convocatòria de desnonament, el que entenem com una victòria de la convocatòria per aturar-lo!!
Moltes gràcies a tots els participants i a tota la gent que ens dóna suport. Seguirem lluitant, seguirem evitant desnonaments, seguirem proveint a la gent de més drets dels que els bancs volen que tinguem!
dimecres, 6 de juliol del 2011
Poema de les Indignades i Indignats de Mollet
22M, El Moviment
S'estén el moviment de la indignació,
creix i s'estén per tota la població,
Solució a la corruptela és el seu lema,
fora abusos i espolis és realment el tema.
Tots són ciutadans indignats,
pels nostres governants som espoliats.
Arrenca i arrenca amb força el moviment,
ara, qui es mou primer, és el jovent.
S'hi afegeix gent de tota mena,
aquesta lluita paga la pena.
A les mans del poble hi han les nostres llibertats,
d'aquestes mateixes mans sorgiran les noves dignitats.
Les famílies són desallotjades,
els polítics es fan enormes pujades.
Milers que es queden sense ocupació,
polítics corruptes que gaudeixen d'aquesta funció.
22M el moviment neix en primavera,
agafant la plaça Pau Casals com a drecera.
Acampada davant l'Ajuntament de Mollet,
si no canvia el sistema, cap indignat restarà quiet.
dimarts, 5 de juliol del 2011
divendres, 1 de juliol del 2011
Cinema a la Fresca
La nit d'avui Divendres dia 1 de Juliol es projectarà la pel·lícula
V de Vendetta
La projecció començarà a les 22h, a la plaça Major (davant de l'ajuntament). Es recomana als assistents que duguin alguna màrfega o cadira plegable per a seure, ja que no disposarem d'infraestructura per a tothom.
dijous, 30 de juny del 2011
Indignats/des Mollet Informa
L'AJUNTAMENT MENTEIX I MANIPULA
L’AJUNTAMENT APUJA ELS SOUS DELS CÀRRECS PÚBLICS UN 10%
RESPECTE L’ANY PASSAT
En la nota informativa que l’Ajuntament va distribuir per tot Mollet fa uns dies,
es deia que l’Ajuntament havia aprovat la congelació del sou de l’alcalde i dels
regidors i regidores del govern. En realitat, però, el que han fet és recuperar el
sou que tenien l’any 2007, que és un 10% superior respecte al 2010. En
l’anterior mandat, es van retallar el sou un 10%, ja que les administracions ho
van recomanar per tal de reduir el dèficit públic. Ara, però, quan la crisi encara
perdura, l’Ajuntament ha pactat aquest augment i, el que és pitjor, intenta
vendre’ns-el com una “congelació de sous” .
Si bé és cert que l’Ajuntament de Mollet fa un exercici de responsabilitat i
transparència publicant el sou íntegre de l’alcalde –de 65.000 euros bruts a
l’any—, ens enganya quan diu que els sous es mantenen congelats des de fa 4
anys. L’any passat, la retribució anual de l’alcalde era de 59.150 euros, per
tant, és evident que, només en el cas de l’alcalde, estem parlant de gairebé
6.000 euros que pagarem entre tots els contribuents i que, probablement,
retallaran d’alguna altra banda.
ASSIGNACIONS DEL GOVERN MUNICIPAL
2010 2011 Preteses 2011
Alcalde 59.150 € 65.000 € 78.325 €
Coordinador Àrea 49.662 € 53.400 € 65.150 €
Regidor 41.850 € 45.000 € 55.125 €
Regidor parcial (20%) 14.250 € 15.000 € 16.000 €
A més, en un principi, la intenció del govern era incrementar el sou de l’alcalde
un 32%, d’acord amb les retribucions dels càrrecs electes que fixa la Federació
i Associació Catalana de Municipis, però ràpidament va rectificar en veure el
rebuig social que despertava aquesta proposta. Tot i així, ara l’alcalde
s’atreveix a desmentir-ho i a acusar els mitjans de comunicació de publicar
“informacions malintencionades”. L’alcalde, un cop més, ens enganya.
Des d’Indignats/des Mollet –i segurament amb el suport de tots els ciutadans i
ciutadanes de Mollet que estan patint els efectes de la crisi a les seves llars—,
volem expressar la nostra indignació pel fet que des del govern municipal hagin
manipulat aquesta informació, en una clara mostra que la classe política només
procura pels seus propis beneficis sense tenir en compte les necessitats de la
ciutadania.
Notícia a El País:
http://www.elpais.com/articulo/cataluna/alcalde/Mollet/oculta/folleto/subida/sueldo/elpepiespcat/20110630elpcat_1/Tes
L’AJUNTAMENT APUJA ELS SOUS DELS CÀRRECS PÚBLICS UN 10%
RESPECTE L’ANY PASSAT
En la nota informativa que l’Ajuntament va distribuir per tot Mollet fa uns dies,
es deia que l’Ajuntament havia aprovat la congelació del sou de l’alcalde i dels
regidors i regidores del govern. En realitat, però, el que han fet és recuperar el
sou que tenien l’any 2007, que és un 10% superior respecte al 2010. En
l’anterior mandat, es van retallar el sou un 10%, ja que les administracions ho
van recomanar per tal de reduir el dèficit públic. Ara, però, quan la crisi encara
perdura, l’Ajuntament ha pactat aquest augment i, el que és pitjor, intenta
vendre’ns-el com una “congelació de sous” .
Si bé és cert que l’Ajuntament de Mollet fa un exercici de responsabilitat i
transparència publicant el sou íntegre de l’alcalde –de 65.000 euros bruts a
l’any—, ens enganya quan diu que els sous es mantenen congelats des de fa 4
anys. L’any passat, la retribució anual de l’alcalde era de 59.150 euros, per
tant, és evident que, només en el cas de l’alcalde, estem parlant de gairebé
6.000 euros que pagarem entre tots els contribuents i que, probablement,
retallaran d’alguna altra banda.
ASSIGNACIONS DEL GOVERN MUNICIPAL
2010 2011 Preteses 2011
Alcalde 59.150 € 65.000 € 78.325 €
Coordinador Àrea 49.662 € 53.400 € 65.150 €
Regidor 41.850 € 45.000 € 55.125 €
Regidor parcial (20%) 14.250 € 15.000 € 16.000 €
A més, en un principi, la intenció del govern era incrementar el sou de l’alcalde
un 32%, d’acord amb les retribucions dels càrrecs electes que fixa la Federació
i Associació Catalana de Municipis, però ràpidament va rectificar en veure el
rebuig social que despertava aquesta proposta. Tot i així, ara l’alcalde
s’atreveix a desmentir-ho i a acusar els mitjans de comunicació de publicar
“informacions malintencionades”. L’alcalde, un cop més, ens enganya.
Des d’Indignats/des Mollet –i segurament amb el suport de tots els ciutadans i
ciutadanes de Mollet que estan patint els efectes de la crisi a les seves llars—,
volem expressar la nostra indignació pel fet que des del govern municipal hagin
manipulat aquesta informació, en una clara mostra que la classe política només
procura pels seus propis beneficis sense tenir en compte les necessitats de la
ciutadania.
Notícia a El País:
http://www.elpais.com/articulo/cataluna/alcalde/Mollet/oculta/folleto/subida/sueldo/elpepiespcat/20110630elpcat_1/Tes
Subscriure's a:
Missatges (Atom)






